Aktywne zawieszenie

Kierownik projektu: Zespół projektowy: Opiekun naukowy:
Daniel Dreszer Kamil Gnacik
Paweł Kaleta
Aleksandra Loska (w etapie 1)
Paweł Rolnik (w etapie 1)
Oliwia Szymańska
dr inż. Damian Bereska

RIOProjekt „Aktywne zawieszenie” zakłada zastąpienie fabrycznego, pasywnego układu zawieszenia w modelu samochodu RC zawieszeniem aktywnym, wykorzystującym siłowniki. Pozwoli to  na reakcję w czasie rzeczywistym na przeszkody na drodze, np. ubytki w nawierzchni jezdni. Projekt wymaga opracowania odpowiedniego algorytmu sterującego pracą elementów aktywnych, aby tłumienie drgań pojazdu było jak najbardziej efektywne. Do realizacji tego zadania wykorzystane są także czujniki odległości pozwalające na skanowanie profilu drogi z odpowiednim wyprzedzeniem i wypracowanie reakcji na nierówności nawierzchni jeszcze zanim wpłynęły one na ruch pojazdu. Praca układu jest oparta na platformie RIO Evaluation Kit; oprogramowanie systemu tworzone jest w środowisku LabVIEW.

Sprawozdanie z zadań zrealizowanych w semestrze zimowym roku akademickiego 2012/2013 znajduje się tutaj.

Aktywne zawieszenie - schematProjekt kontynuowano w semestrze letnim. Z wielu przyczyn opisanych w poniższych dokumentach postanowiono zmienić nieco jego koncepcję oraz przenieść tworzony system na stanowisko testowe w wersji stacjonarnej, wymuszane sygnałem o dowolnym zadanym przebiegu, zamiast instalować go w modelu RC. Załączamy pismo uzasadniające zmiany w projekcie oraz sprawozdanie z prac w semestrze letnim r. akad. 2012/2013.

Projekt POKL